Przegląd polskich marek odzieżowych dla dzieci

Kiedyś rodzice nie inwestowali w drogie ubranka dla dzieci z prostego względu – maluchy tak szybko z nich wyrastały, że zakup był zwyczajnie nieopłacalny. Dziś w tym względzie zmieniło się wszystko oprócz tego, że dzieci nadal rosną. Teraz rośnie z nimi jednak także rynek dziecięcej odzieży oraz trend na stylowe i designerskie ubieranie małych dzieci.

dziewczynka stoi trzymając za ręce rodzica


Podziel się na


Co polscy producenci dziecięcych ciuszków oferują swoim małym klientom?

Sieciówki

Mają szeroki asortyment, przyzwoite ceny i są ogólnie dostępne. Sieciówki nie bez przyczyny zdominowały rynek dziecięcej odzieży. Usytuowane najczęściej w galeriach handlowych sklepy ułatwiają rodzicom zakupy, pozwalają skorzystać jednocześnie z oferty skierowanej do osób dorosłych i za jednym zamachem ubrać całą rodzinę.

Które sieciówki rodzice odwiedzają najczęściej? Prym wiedzie H&M, słynących z modnych kolekcji i zaspokajającej potrzeby wszystkich dzieci rozmiarówki, jednak zwolennicy polskich wyrobów zdecydowanie nie będą nimi usatysfakcjonowani. Które ze znanych i lubianych przez rodziców sieciówek są polskimi firmami? Choćby Reserved Kids, w którym można ubrać dziecko w każdym wieku, mając do dyspozycji zarówno limitowane, jak i sezonowe kolekcje mody dziecięcej. Dużą popularnością cieszą się także Smyk – najbardziej rozpoznawalna sieć sklepów z ubraniami, akcesoriami i zabawkami dla dzieci oraz Cocodrillo – obsypywana nagrodami i znana z dbania o bezpieczeństwo wyrobów dla dzieci marka z siedzibą Pianowie w woj. wielkopolskim.

Designersko

Nadążający za modą rodzice, szukają ubranek dla dzieci, które podkreślą indywidualność ich maluchów, będą unikatowe i dopasowane do stylu życia, jaki prowadzi rodzina. Największą wadą ubranek z sieciówek jest ich powtarzalność – większość kolekcji jest nie tylko do siebie podobna, ale i istnieje duże ryzyko, że w podobnych ubrankach pojawi się w przedszkolu połowa grupy. Dla jednych rodziców nie ma to żadnego znaczenia – w końcu chodzi o to, by dziecku było wygodnie, a jeśli cena ubrania była rozsądna, a sam ciuszek posłuży na dłużej, tym lepiej.

Inni jednak – szczególnie nadążający za najnowszymi trendami (nie tylko w modzie, ale także lifestyle’u) – chcą, by ich dzieci wyglądały wyjątkowo i stylowo. Projektanci odzieży ochoczo wychodzą naprzeciw tym potrzebom, proponując małym klientom niezwykłe ubranka o bajecznych kolorach, wzorach i krojach. Wykonane z wygodnych i bezpiecznych materiałów, projektowane z myślą o każdym dziecku (unisex – bez względu na płeć, są idealnym wyborem na „casualowe” zabawy i spacery, ale w ofertach ich producentów nie brakuje też eleganckich stylizacji, idealnych na kinderbal czy wyjście z rodzicami do restauracji.

mama idzie z dzieckiem za rękę

Wśród polskich marek największą popularnością cieszą się aktualnie Kids on The Moon, promowana jako marka „dla dzieci i rodziców z wyobraźnią”, Czesiociuch, autorski projekt Czesława Mozila i Doroty Zielińskiej, Booso – nastawiona na „sportowy luz”, chwalone przez mamy za dobrą jakość i daleką od ekstrawagancji unikatowość, Flawless, stworzona dla małych trendetterów, oraz Kuklo – marka bawiąca się kolorami i dodatkami, która stawia na pojedyncze, unikalne sztuki w miejsce standardowych kolekcji.

Stylowe dodatki

Biżuteria, torebki, paski, apaszki… – dodatki są nieodłączną częścią modnego stroju. Kobiety przepadają za nimi bez względu na wiek. Polscy producenci akcesoriów pamiętają także o tych najmłodszych, oferując im mnóstwo uroczych drobiazgów, które dopełnią ich strojów.

Wśród propozycji Lilou znajdziemy fantazyjną biżuterię i stylowe gadżety dla dzieci, Kollale to raj dla mam i ich córeczek , MayLily – znana jako marka „pieluszkowa” – proponuje również urocze ocieplacze, od kocyków po skarpetki, Pillou to przede wszystkim ręcznie robione czapki i chustki dziecięce, w LaMama można dostać nietuzinkowe getry, czapki i kominiarki, a MagGab to 100% handmade dla dzieci. Nic tylko wybierać i… ubierać. Radość mamy i dziecka – gwarantowana!